Scrum voor Marketeers

Agile en Scrum in marketing: korte planningen, minimaal budget!
Geloofwaardigheid en voorspelbaarheid zijn grote obstakels in de huidige marketing. Niemand heeft bezwaren tegen investeren in een campagne waarvan je zeker weet dat het opbrengt. Iedereen wil wel betalen voor een lidmaatschap dat meer oplevert dan het kost. Maar… nu het niet meer ‘time of plenty’ is, waarin de bomen tot de hemel groeien, moeten marketing campagnes betrouwbare resultaten opleveren. Moeten ze voorspelbaar zijn in uitkomst en kostprijs. Hoe kan een marketing project met bijna gegarandeerde zekerheid een optimaal resultaat opleveren?

Delight your customers!
Agile marketing kan het antwoord zijn. Agile is een businessfilosofie die uitgaat van actie, iteratie en verbetering. Uitgangspunt is dat iedereen graag koopt bij een bedrijf dat haar klanten verrast. Of bij een bedrijf dat uit eigen beweging meer doet dan gevraagd wordt. Dat levert wat de klant hoopt. Een bedrijf dat streeft naar ‘delighting our customers’. De Agile-gedachte is ook toepasbaar bij marketing. Zeker waar het om Scrum gaat. Binnen Agile is Scrum is de meest gebruikte vorm van projectmanagement. Door een marketing campagne te zien als project, kan de Scrum methode een verrassende aanpak en resultaat bieden.

Verrassing
Met name de rol van de klant in een Scrum project is verrassend. Vanaf het begin wordt hij betrokken en is hij onderdeel van de interactie. Dus ook als een deel van de respons anders is dan gedacht, wordt de klant deelnemer in het bedenken van een aangepaste strategie. Hij maakt daardoor ook alle innovatieve ideeën van de teamleden mee en levert een actieve bijdrage.

Product Owner
Meer en meer Marketing Professionals komen in aanraking met Scrum, omdat ze worden benoemd tot Product Owner (een beleidsbepalende Agile rol in een team). En hoewel Product Ownership in naam lijkt op Product Development, is het niet hetzelfde. In de training wordt het verschil duidelijk gemaakt.

Inhoud Training: ‘Scrum en Agile voor Marketeers’
De training bevat voorbeelden uit de eigen praktijk en is opgezet als marketing campagne met als doel om samen een goed eindresultaat, groter bewustzijn en betere projecten te realiseren. Onderwerpen die behandeld worden zijn: Scrum sprints, meetings, backlogs en rollen, user stories en user epics, prioriteiten, planning poker, teamwork, kwaliteitsverbetering, uitrol, implementatie, schaalbaarheid, verantwoordelijkheden en return on investment. In twee dagen worden deelnemers voorbereid op hun (toekomstige) rol als Scrum Master of Product Owner. De interactieve training is opgebouwd als Marketing Campagne vanaf concept tot uitvoering. Als afsluiting van elk deel wordt teruggekeken of er kan worden verbeterd. Helemaal volgens de Agile gedachte wordt er naar gestreefd om meer te realiseren dan u als deelnemer verwacht.


Opzet

Workshop. Klassikaal worden concepten en modellen toegelicht. In kleine groepjes worden cases uitgewerkt en gepresenteerd.


Examen

Toetsing van de leerdoelen vindt plaats door presentatie aan de groep van cases. Deelnemers ontvangen een certificaat van deelneming.


 Perceel: 5


Perceel

Marketing en Commercie

Opleiding

Scrum voor Marketeers

Opleider




Opleidingsduur

4 dagdelen

Prijsopbouw *

Opleidingsprijs € 2.450,00
 
Sectorplan subsidie (50%) € 1.225,00
Administratiekosten € 60,00
Kosten CA-ICT (10%) € 245,00
Netto Sectorplan bijdrage € 920,00


* Genoemde bedragen zijn exclusief
BTW en gelden per deelname